BFO
Budapesti Fesztiválzenekar

Elisabeth Kulman

Elisabeth Kulman napjaink egyik legnagyobb mezzoszoprán énekesnője. Kifinomultságával, változatos hangszínével, karizmatikus színpadi megjelenésével és muzikalitásával mind a közönséget, mind a kritikusokat lenyűgözi.

 

Helena Lazarskától tanult énekelni a Bécsi Zeneművészeti Egyetemen, 2001-ben Pamina szerepében debütált a Bécsi Volksoperben. Szopránként már énekesi karrierje kezdetén nagy sikert aratott. Elisabeth Kulman 2005 óta a mezzo- és az alt-repertoár nagyobb szerepeinek többségében feltűnik. A Bécsi Állami Opera együttesének tagjaként hamar a közönség kedvencévé vált és megalapozta kiterjedt repertoárját. Legfontosabb szerepei közé tartozik Fricka, Erda és Waltraute (A Nibelung gyűrűje), Carmen, Mistress Quickly (Falstaff), Brangäne (Trisztán és Izolda), Begbick (Mahagonny városának felemelkedése és bukása), Orlofsky (A denevér), Orpheusz (Gluck: Orfeusz és Euridiké) és Marina (Borisz Godunov).

 

Az énekesnő 2010 óta szabadúszóként dolgozik, s a zenei élet központjainak számító nagyvárosok legkeresettebb művészei közé tartozik: Bécs, Párizs, London, München, Berlin, Tokió, Salzburg, Moszkva stb. Rendszeresen dolgozik együtt olyan világhírű zenekarokkal és karmesterekkel, mint Mehta, Kirill Petrenko, Christian Thielemann, Marek Janowski, illetve Franz Welser-Möst. Nikolaus Harnoncourt-ral különösen szoros együttműködést alakítottak ki.

 

2015 óta Elisabeth Kulman művészetét elsősorban (a tapasztalt zongoraművésszel, Eduard Kutrowatz-cal közös) szólóesteken, hangversenyeken és operák koncertváltozatain kamatoztatja. Különösen kedveli a hagyományostól eltérő projekteket: „Mussorgsky Dis-Covered” („Muszorgszkij fel-fedezések”) egy nemzetközi jazzkvartettel, „Mahler Lieder” és „Wer wagt mich zu höhnen?” az Amarcord Wien zenekarral, és a „Hungaro Tune” szimfonikus zenekarral és jazzszólistákkal. Legújabb szólóműsora, a „La femme c’est moi” a Carmentől a Beatlesig sorakoztat fel darabokat.

További zenészek ebből a szólamból

Összes zenész megtekintése