BFO
Budapesti Fesztiválzenekar

Benjamin Beilman

Az 1989-es születésű amerikai hegedűművész, Benjamin Beilman világszerte lenyűgözi a közönséget magával ragadó és szenvedélyes előadásmódjával, mély és gazdag tónusaival és izzó líraiságával. A New York Times magasztalta „elegáns technikáját, csillogó hangjait és csendes magabiztosságát, melyek megmagyarázzák, hogy miért juthatott ilyen fiatalon ilyen magasra”. Legújabb felvételét a The Strad ekként méltatta: „Beilman minden gondolatot perzselő, parancsoló expresszivitással tölt meg... szédítően tiszta intonációval szárnyal... hogy aztán erőszakos hangrobbanásokkal marcangolja szét a hallgató érzékenységét.”

Beilman 2018–19-es európai évadjának legfontosabb állomásai közé tartozik a Skót Királyi Nemzeti Zenekarral, a Müncheni Kamarazenekarral, a Linzi Bruckner Zenekarral, továbbá a Kölni Filharmonikusoknál az Ensemble Resonanz-cal, Pécsen és Budapesten pedig a Pannon Filharmonikusokkal való debütálása, valamint a Birminghami Szimfonikus Zenekarhoz való visszatérése. Szóló- és kamarazenekari koncertek keretében ismét fellép a Wigmore Hallban, továbbá az amszterdami Concertgebouw-ban, Schloss Elmau-ban, de hallhatja őt a közönség a genfi Grands Interprètes-sorozatban és a drezdai Mesterkoncertek során, valamint a Moritzburgi és a Koblenzi Fesztiválon is. Európán kívül a Nagoyai Filharmonikus Zenekarral és a Tasmániai Szimfonikus Zenekarral debütál, ezenkívül a Vancouveri Szimfonikus Zenekarral játszik és vezényel. Az USA-ban fellép többek között Vivaldi Négy évszakjában Richard Egarr vezényletével és a Cincinnati Szimfonikus Zenekarral, fellép továbbá a Kennedy Centre-ben, a Lincoln Centre-ben és a Spivey Hallban, valamint a philadelphiai Perelman Színház Mozartnak szentelt programjában, a Carnegie Hallban pedig Jeremy Denk zongoraművésszel közös produkcióban szerepel.

A korábbi évadokban Beilman számos nagyhírű zenekarral lépett fel világszerte, Európában például a Rotterdami Filharmonikus Zenekarral, a Londoni Filharmonikus Zenekarral, a Londoni Kamarazenekarral, a Skót Kamarazenekarral, a Frankfurti Rádió Filharmonikus Zenekarával, a zürichi Tonhalle Zenekarral és a toulouse-i Orchestre National du Capitole-lal. Az ausztrál közönség 2018-ban hallhatta először hangversenyen, Jennifer Higdon Concertójának a Sydney-i Szimfonikus Zenekarral előadott premierjén. Ugyanebben az évben adta első hangversenyét Kínában a Hsziani Szimfonikus Zenekarral. Az USA-ban Beilman fellépett többek között a San Francisco-i Szimfonikus Zenekarral, a Houstoni Szimfonikus Zenekarral, az Oregoni Szimfonikus Zenekarral és több alkalommal is a Philadelphia Zenekarral, egy ízben a Carnegie Hallban.

Önálló előadóként és kamarazenekarban fellépett többek között a Stockholmi Koncertcsarnokban, a párizsi Louvre-ban, a Berlini Filharmonikus Zenekar Koncertcsarnokában, továbbá a Verbier Fesztiválon, az Aix-en-Provence-i Húsvéti Fesztiválon, a Colmari Fesztiválon, a prágai Dvořák-fesztiválon és az amszterdami Robeco Nyári Koncerteken. Japánban rendszeresen szerepel a tokiói Chanel Nexus Hall koncertjein. Az USA-ban Beilman rendszeresen fellép a Carnegie Hallban, és gyakran szerepel vendégművészként olyan fesztiválokon, mint a Music@Menlo, a Marlboro-i Zenei Fesztivál vagy a Seattle-i Kamarazenei Társaság fesztiváljai. 2018 elején Beilman szólaltatta meg először Frederic Rzewski zeneszerző Angela Davis politikai aktivistának ajánlott, a Music Accord megbízásából készített új művét, mellyel az USA-ban számos helyen turnézott, és amelyet a Heidelbergi Tavaszi Fesztiválon is előadott.

Beilman azt követően lett nemzetközi szinten elismert művész, hogy 2010-ben első díjat nyert a Young Concert Artists International Auditions versenyen – ahol a közönségdíjat is elnyerte –, és a Montréali Nemzetközi Zenei Versenyen. A későbbiekben is számos rangos elismerésben részesült, így elnyerte a Borletti-Buitoni Alapítvány díját, az Avery Fisher Karrierdíjat, a London Music Masters díját, és kizárólagos szerződést kötött a Warner Classics kiadóval. Az első albuma 2016-ban jelent meg a kiadónál Spectrum címmel, amelyen Sztravinszkij, Janáček és Schubert műveit szólaltatja meg. Az albumról írott ismertetőjében az All Music Guide című kiadvány ekként fogalmazott: „Ennek a fiatal hegedűművésznek a pályáját figyelemmel kell kísérni: már számos stílust mesteri szinten elsajátított, és egyéni előadásmódjában kiemelkedőt fog alkotni.”

Beilman Almita és Roland Vamosnal (Music Institute of Chicago), Ida Kavafiannál és Pamela Franknál (Curtis Institute of Music) és Christian Tetzlaffnál (Kronberg Academy) tanult. Stradivari 1709-ben készített „Engleman” hegedűjén játszik, amelyet a Nippon Music Foundation kölcsönöz a művésznek.

További zenészek ebből a szólamból

Összes zenész megtekintése