Váltás mobil nézetre
MidoriSeiler03

Midori Seiler közreműködésével és irányításával Muffat és Händel darabjait játssza Európai Hidak című sorozatában szeptember 16-án a Budapesti Fesztiválzenekar barokk együttese. A japán és bajor gyökerekkel rendelkező hegedűművésznőt kérdezte a Fidelio.

- A szülei mindketten zongoraművészek. Azért választotta a hegedűt, mert különbözni szeretett volna?

A testvéreim és én először zongorázni tanultunk, de később, édesapám és édesanyám tanácsára választottunk egy-egy vonós hangszert. A salzburgi Mozarteumban tanítottak, így pontosan tudták, milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy zongoristának. Abból indultak ki, hogy egy vonósnak jóval több lehetősége adódhat zenekari művészként is.

Salzburgban nőtt fel. Ismerjük a város óriási zenei hagyományát, de a zenei élet palettája nyilván nem olyan széles, mint például Berlinben vagy Kölnben, ahol most él.

Salzburg az ellentétek városa. Mozartról tudjuk, hogy gyűlölte a szülővárosát, mások viszont – így például Biber vagy Muffat, akitől a budapesti koncerten is játszunk – inspirációt merítettek belőle. A régizenének sem volt mindig könnyű dolga a városban. Ősztől a Mozarteumban oktatok barokk hegedűt. Úgy tűnik, most megvan az energia és a szándék, hogy egy komoly műhely alakuljon ki.

A teljes interjút a linkre kattintva olvashatják el.