Váltás mobil nézetre

A koncertről

Az Európai Hidak fesztivál kortárs zenei koncertjén négy jelentős német szerző egy-egy műve hangzik el, nem is akárhogyan. Képzelje el, milyen érzés lehet a világ tíz legjobb zenekaraként számon tartott Fesztiválzenekar művészeivel együtt felülni a Művészetek Palotája hangversenytermének színpadára. Ez a lehetőség most megadatik, jegyeink ugyanis ez alkalommal nem a közönségtérre, hanem a színpadra szólnak, épp ezért csak korlátozott számban kaphatók.

A Fesztiválzenekarnak fontos, hogy minél közelebb vigye a zenét a közönségéhez. A Midnight Music koncerteken már hagyomány, hogy a közönség a zenészek között borozgatva élvezheti a muzsikát, de hasonló exkluzivitást tapasztalhatott meg legutóbb a Múzeumok Éjszakáján is az az ötven ember, aki a zenekar közvetlen közelében ülhetett le a Szépművészeti Múzeum lépcsőjén.

Most a kortárs zene rajongói válhatnak bennfentessé egy teljes estére, és élvezhetik testközelből a zenét és a különleges hangulatot a hatalmas színpadon.

A művekről

A 2012-ben 86 évesen elhunyt Hans Werner Henze a háború utáni idők egyik legtermékenyebb német zeneszerzője volt. Hosszú pályája során a legkülönbözőbb régi és új zenei hatások érték. 1953-tól haláláig Olaszországban élt. L’Heure Bleue (Szürkület) című, tizenhat hangszerre komponált szerenádja a frankfurti Alte Oper felkérésére íródott. A 2001-es ősbemutatót a híres angol zeneszerző-karmester, Oliver Knussen dirigálta.

Az 1952-es születésű, zeneszerzőként és zenei íróként egyaránt a ma élő legismertebb német művészek közé tartozó Wolfgang Rihm korai példaképei között ott találjuk Hans Werner Henzét, Karlheinz Stockhausent, illetve Luigi Nonót. Zeneszerzői gondolkodását alapvetően befolyásolják a társművészetek: az irodalom, a festészet és a szobrászat. Versuchung (Kísértés) című csellóra és zenekarra írott művét – Rihm sok más művéhez hasonlóan – képzőművészeti alkotás, a nagy 20. századi német festő, Max Beckmann Szent Antal megkísértése című triptichonja ihlette.

Az 1949-ben született Manfred Trojahn zenekari muzsikusnak készült, fuvolázni tanult, majd zeneszerzői és karmesteri tanulmányokat folytatott. Első kompozícióit az 1970-es évek elején mutatták be. Terjedelmes, szinte minden műfajt és formát átfogó életművéből kimagaslanak szimfóniái, vonósnégyesei és zenekari kíséretes dalai. Hangversenyünkön megszólaló Contrevenir című darabját Hans Werner Henze emlékére írta.

Az est szerzői közül az 1973-as születésű Jörg Widmann zeneszerzőként és klarinétművészként is a legismertebbek közé tartozik. A klarinétirodalom virtuóz tolmácsolójaként és számos kortárs klarinétmű dedikáltjaként egyaránt nevet szerzett. A Dubairische Tänze (kb. „Dubajor táncok”) egy egy hónapos Dubai tartózkodás gyümölcse. A művet Widmann ott szerzett zenei élményei és bajor hazája zenéje inspirálta.

“A muzsikának Budapesten még jelentése van”

Jörg Widmannal a hvg.hu készített nemrég interjút, IDE kattintva olvashatja el.

Jegyárak

3 000 Ft


Részletes program

Hans Werner Henze: l’Heure Bleue
Wolfgang Rihm: Versuchung. Hommage à Max Beckmann für Violoncello und Orchester
Manfred Trojahn: Contrevenir – pour ensemble – musique à la mémoire de H. W. Henze
Jörg Widmann: Dubairische Tänze

karmester

Franck Ollu

Közreműködők

Sonia Wieder-Atherton, cselló