Váltás mobil nézetre
mlogo-w

Bridging Europe címmel új sorozatot indított a Művészetek Palotája és a Budapesti Fesztiválzenekar. Első alkalommal a cseh kultúrát állították reflektorfénybe, számos eseményen keresztül ismerkedhetett meg az érdeklődő az országgal. Magam három komolyzenei koncerten voltam, Dvořák Requiemjén, egy barokk és egy, a kortárs zenét, zeneszerzőket bemutató esten (papiruszportal.hu)

Dvořák 1891-ben bemutatott, angol megrendelésre írt Requiemjét (op. 89.) igen ritkán hallhatja az ember, Mozart és Verdi 17 évvel korábbi halotti miséje mellett más szerzők e műfajban írt darabjait nem vagy alig adják elő. Dvořák nagy ívű, meditatív tételeket, szakaszokat tartalmazó műve koncerttermi előadásra készült. A Requiem jellegzetessége, mottója az önmagába hajló négyhangos csavarmotívum, mely átszövi a művet. Dvořák (aki a fesztivál kiemelt szerzője lett) egyházi műve nagyon szép, érdemes volt műsorra tűzni a zeneszerző egy másik arcát megmutató kompozíciót.

A teljes kritikához, kérjük kattintson a Papíruszportál oldalára.