Váltás mobil nézetre

A Budapesti Fesztiválzenekar Fischer Iván vezetésével idén sem hagyta ki a karácsony táján megszeretett titokkoncerteket. A Budapesti Kongresszusi Központban három estén élvezhette a nagyérdemű a zenét és a zenén túliakat. Kínai szocreál és japán folklór, Strauss és Darius Milhaud, argentin tangó (külön hála a zenekar táncra perdülő tagjainak) és brazil jazz, végül a zeneirodalom egyik gyöngyszeme: Ravel Bolerója egy üstdobból előbújó és a végén Fischer Ivánnal frivol erotikában összefonódó táncossal.

A koncertek visszhangjából szemezgetek:

társasaság a büfében – PHD. Virányossy Zebulon pulmonológus, csokornyakkendőben, fekete szmokingban, traktortalpú bakancsban

A szaxofonos kislányért aggódtam, ugyanis a játéka közben a  mikrokapillárisok permeabilitása miatti hiperaemia már a  tüdőbetegségekre jellemző plethora tüneteire hasonlított, csak nehogy  megártson neki a sok zenélés, még olyan szép és olyan fiatal, kár lenne  érte, ha a kezeim közé kerülne.

Virányossyné Dr. Ízisz Eldorádó, bírósági tanácselnök

Ne dolgozzatok már megint, Zebi, inkább nézzétek, ott a Valki László,  milyen jól néz ki még mindig, pedig már elmúlt hetven. A felesége, a  Gönczöl Katalin meg hogy megöregedett, alig ismertem rá, pedig együtt  titkárkodtunk a KISZ-ben. Az meg ott a Dés László, ugye? De ki az a  kövér nő a fényes blúzban, aki velük van?

két nercbundás budai úriasszony az Opel Corsájuk felé menet a parkolóban

… azér jobb lett volna a zenét és a táncot jobban szétválasztani, meg  hát tudod, Amálkám, az a fiú a tangó után igazán a helyére kísérhette  volna azt a szép kislányt! Hát hol tanultak ezek jómodort?

Fidelio.hu szerkesztőségi kritika

A Fesztiválzenekar technikailag hozta a tökéletest, mint mindig, amikor  Fischer Iván irányítása alatt muzsikál, ám rendkívül szerencsétlen az  a vonulat, ahogy a világ tíz legjobb zenekarának egyike folyamatosan  kommercializálódik és a művészi értékek tolmácsolása helyett inkább a  fajsúlyában jóval könnyebb szórakoztató vonal szolgálatába rendeződik  vagy inkább áll. Könnyű persze boldogan úszni a tapsban egy habkönnyű  keringő után, de miért nem Bartók, miért nem Wagner, miért nem Honegger, miért nem inkább Ligeti  vagy méginkább Kurtág?

Magyar Nemzet

Ünnepi beszélgetés Kocsis Zoltánnal szeretetről és jószolgálatiságról
(…)  …  (…)

kurucinfó - Karácsonynak csúfolt hanuka a nézőtéren

Az antimagyarizmus égbekiáltó megnyilvánulása, ahogy a karácsony ürügyén internacionalista propagandává silányított macskazenével traktálták a magyarokat. A színpadon a sok zsidó mellett kötelező elem lett a nigger és a rizsevő sárga is, ezt sulykolják belénk, hogy mi nem számítunk, nem is létezünk! Szegény nemzetvezetőnk motollaként forog a sírjában!!! Ha nem lépünk, jövőre a fél zenekar bevallja hogy buzi és a nézőtéren is kötelezővé teszik a ma még csak a színpadon szokásos fajtalankodást.

Sok hűh a semmiért – Fáy Miklós, Népszabadság

(…) A Fesztiválzenekar hiábavaló erőlködése egyetlen témát járt körül -  azt is rosszul – a fékevesztett kozmopolitizmusba csomagolt  elvágyódást. Miért is nem jó nekünk itt?  Szeretem, amikor ilyen kérdéseket teszek fel, ám kevésbé szeretem,  amikor a ki nem mondott kérdéseimet a művészet nem válaszolja meg. Ma  este a helyén volt minden, a pálca Fischer kezében, a hangmérnök az  üvegkalickában, még a szép pulóverem alól kilógó ingem is,  mégsem éreztem katarzist.  Nem és nem. A katarzis az nem olyan, amit csak  úgy megérkezik egy a japán nyelvet helytelen hangsúlyozással  gyalázó kislány társaságába. (…)

parlamenti interpelláció a nemzeti erőforrás miniszterhez -  Pörzse Sándor (JOBBIK)

Meddig tűrjük még ezt az álmokfutást, amit az szdsz liberális holdudvara  a magyar kultúrában, vagy inkább kulturálatlanságban művel? Tudja-e,  miniszter úr, hogy Szent Karácsony Ünnepén a Fesztiválzenekart Fischer  Géza karmester egy marcipánfallosszal vezényelte? Tudja-e, miniszter úr,  hogy a koncert végén egy néger prostituált erotikus násztáncot járt a  zenekarral, amit a tisztességben megőszült magyar nagymamák csak  sikoltozva tudtak végignézni? Tudja-e, miniszter úr, hogy a rendezvénynek  helyt adó budapesti intézményt azzal gyalázták meg, hogy a falai közt csupa  külföldi vonatkozású, idegen darabot játszottak? Egyetért-e, miniszter úr, hogy  egy magyar közpénzből muzsikáló zenekar a legszentebb magyar  ünnepen kizárólag magyar műveket játsszon?  Miért kell nekünk Strauss és Ravel, amikor van  Bartókunk, Petőfink és Fényes Adolfunk?  Ezek talán nem elég jók, hogy a szerzeményeiket előadják?  Várom a  válaszát!

(az igazi medwe), medwe dörmögései ( blog)